replica rolex

replica rolex
replica rolex

2016年10月6日星期四

Mercury Astronaut Scott Carpenter viert 50


Vijftig jaar geleden, op 24 mei 1962 astronaut Scott Carpenter geblazen vanaf Cape Canaveral, Florida, in zijn Mercury Aurora ruimtevaartuig op weg naar drie banen van de Aarde.
Die reis is vrij tam door de huidige ruimte normen, maar toen was het echt cuttingedge exploratie. Carpenter was pas de tweede Amerikaan die de aarde cirkelen. John Glenn had eerst een paar maanden eerder geweest.
En vlucht Carpenter's niet af te komen zonder enige drama. Als gevolg van een mechanische glitch landde hij 250 mijl natuurlijk in de Atlantische Oceaan, en het duurde bijna een uur voor de Intrepid vliegdekschip om hem te vinden.
Carpenter, nu 87, nog nooit gevlogen in de ruimte weer. Een gebroken arm en een intense passie voor de oceanen leidde hem naar een carrière in de watersport te streven. Navy kapitein en een van de slechts twee originele Mercury Seven "right stuff 'astronauten nog in leven (de andere is Glenn) op de halfcentury verjaardag van zijn vlucht.
Adequaat genoeg, kwamen we bij een horloge winkel in New York. Carpenter had een Breitling Cosmonaute op zijn historische vlucht gedragen. Het horloge is nu herschapen in een beperkte Cosmonaute lijn.
Jim Clash: Wat steekt het meest levendig in je geest 50 jaar na uw Mercury vlucht 1962?
Scott Carpenter: Mijn Breitling horloge [lacht]. Nee, lancering is het leukste. In de dagen dat ik vlogen, hadden we computers die een insertie die zou duren voor slechts een paar banen zou kunnen berekenen. Dus toen ik hoorde van de grond na de booster uitgeschakeld, dat het hoogtepunt voor mij was "Je hebt een go voor banen, kregen".
JC: Je overschreden uw landingsplaats van 250 mijl, en waren alleen al zwevend in de Atlantische Oceaan, terwijl ze zagen er voor u. Was je bang?
SC: Ik ben soms bekritiseerd voor dit antwoord. Ik was niet bezorgd omdat ik wist precies waar ik was. En ik wist niet dat andere mensen niet weten. Ik heb genoten van de rust stilte die veel antwoorden zouden voorafgaan aan veel vragen in mijn debriefing. Het was een leuke tijd.
JC: Praat over de concurrentie in de jaren 1960 met ruimte programma van de voormalige Sovjet-Unie.
SC: Het was een interessante zaak. De wedstrijd is ontstaan ​​als gevolg van de Koude Oorlog. In die tijd werd het zowel gevoeld door de Sovjets en de Amerikanen die superioriteit in de ruimte was een voorwaarde van onze nationale overblijfselen. De concurrentie was verwarmd, maar het was zeer respect, elk van de andere. En ik moet u zeggen dat ik was erg blij in de vroege dagen om te zien dat de Sovjets hadden gedaan wat ze hadden gedaan. Ze waren alles in het werk eerst en beter dan we waren! Dus gebruikten we dat de concurrentie om ons werk beter te doen. En de concurrentie inspireerde ook de kosmonauten om beter werk te doen.
JC: Ziet u ironie nu, met de pensionering van de luchthaven, dat we vliegen naar het internationale ruimtestation ISS aan boord van Sojoez-raketten?
SC: Ik ben zo blij met het feit dat de concurrentie zich nu heeft omgezet om de samenwerking. En dat is zoals het moet zijn.
JC: U bent ook bekend voor uw iconische uitdrukking: "God snelheid, John Glenn," net voordat hij op het punt om te starten was.
SC: Dat was nadat T 18 seconden, en het was op een moment dat ik de enige persoon die met John konden communiceren was. Niemand oorspronkelijk gehoord die boodschap maar John. Wat hij nodig had om zijn missie te voltooien was snelheid. Dat was het enige dat de [suborbital] jongens voor hem niet had. En het was ook een soort van een geaccepteerde, 'hebben een goede tijd,' gebed een verzoek van de almachtige voor de snelheid die hij nodig had. En hij kreeg het.
SC: Het begon toen ik een arm brak, en ik was niet flightworthy. Zo kreeg ik betrokken bij de onderwaterwereld het bedrijfsleven, en dat me fascineerde. Het was een goede manier om ruimte technologie over te dragen aan de oceanen die we deden [Sealab II]. Ik werd zo betoverd door wat [Jacques] Cousteau aan het doen was en ik was zo nieuwsgierig naar dat stuk van de laan die ik overgestapt.
Jim Clash, een collega en directeur bij The Explorers Club, zal de eBook debuut, 'The Right Stuff: Interviews met pictogrammen in de jaren 1960, "volgende maand (Askmen, juni 2012, $ 12,99)
bekijk meer nep rolex en chopard imperiale

没有评论:

发表评论

replica horloge

replica horloge
replica horloge